27 listopada 2017

Zaręczyny księcia Harry'ego i Meghan Markle!

Choć jest to blog o życiu, działalności i rodzinie księżnej Kate, trudno zignorować dzisiejsze, historyczne wydarzenie, a mnie osobiście, trudno powstrzymać się od opisania wszystkiego czym żyję od rana. Po wielu spekulacjach, plotkach i zeszłotygodniowym podgrzewaniu atmosfery, dzisiaj rano, o 11:00 polskiego czasu Clarence House, a za nim Kensington Palace ogłosił zaręczyny księcia Harry'ego z Meghan Markle!

Embed from Getty Images

Oto oficjalne oświadczenie:

Jego Królewska Wysokość Książę Walii ma przyjemność ogłosić zaręczyny księcia Harry'ego z panią Meghan Markle. Ślub odbędzie się wiosną 2018 r. Szczegóły dotyczące dnia ślubu zostaną ogłoszone we właściwym czasie. Jego Królewska Wysokość i pani Markle zaręczyli się w Londynie na początku tego miesiąca. Książę Harry poinformował Królową oraz innych bliskich członków rodziny. Książę Harry poprosił i otrzymał błogosławieństwo rodziców pani Markle. Para będzie mieszkać w Nottingham Cottage w Kensington Palace.


Równocześnie pojawiło się oświadczenie rodziców Meghan, którzy są niezwykle szczęśliwi

Nasza córka zawsze była dobrą i kochającą osobą. Widząc jej związek z Harrym, z którym dzieli te same cechy, jest źródłem wielkiej radości dla nas jako rodziców. Życzymy im życia w szczęściu i jesteśmy podekscytowani ich wspólną przyszłością. 

Bardzo szybko posypały się gratulacje dla nowo-zaręczonej pary. 

Kate i William: Jesteśmy bardzo podekscytowani z powodu Harry'ego i Meghan. Wspaniale było poznać Meghan i widzieć jak ona i Harry są razem szczęśliwi. 

Książę Karol i księżna Camilla: Oboje jesteśmy zachwyceni. Mamy nadzieję, że będą ze sobą bardzo szczęśliwi.

Królowa Elżbieta i książę Filip: Królowa i książę Edynburga są zachwyceni parą i życzą im szczęścia.

Arcybiskup Cantenbury, Justin Welby: Jestem absolutnie zachwycony wiadomością, iż książę Harry i Meghan Markle są zaręczeni. Spotykałem księcia Harry'ego przy wielu okazjach i zawsze uderzało mnie jego zaangażowanie i pasja do jego organizacji charytatywnych oraz jego ogromna miłość do rodziny. Małżeństwo to szczególne i radosne zobowiązanie, które Jezus świętował wraz z przyjaciółmi na weselu w Kanie Galilejskiej. Tak się cieszę, że książę Harry i pani Markle zdecydowali się złożyć przysięgę przed Bogiem. Życzę im wielu lat miłości, szczęścia i spełnienia i proszę, aby Bóg błogosławił ich przez całe życie małżeńskie. 


O 15:00 polskiego czasu w The Sunken Garden, ogrodzie przy pałacu Kensington, który szczególnie lubiła księżna Diana, Harry i Meghan pojawili się na pierwszej, oficjalnej zaręczynowej sesji. Ich całe wystąpienie możecie zobaczyć powyżej.

Embed from Getty Images

W trakcie para otrzymała serdeczne gratulacje od czekających na nich dziennikarzy. Zapytani jak się mają, Harry odpowiedział: Zachwycony, bardzo zadowolony, że nie pada, natomiast Meghan dodała: bardzo szczęśliwi, dziękujemy. Co więcej, Harry zdradził, że wiedział o tym, że Meghan jest tą jedyną podczas ich pierwszego spotkania!

Embed from Getty Images

Pierścionek zaręczynowy Meghan został zaprojektowany przez Harry'ego, a wykonany przez firmę Cleave and Company. Składa się z trzech diamentów, z czego największy, środkowy pochodzi z Botswany, kraju bliskiemu sercu Harry'ego, a dwa po bokach należały do prywatnej kolekcji księżnej Diany. Podobnie więc jak w przypadku pierścionka zaręczynowego Kate, pierścionek Meghan ma symboliczne znaczenie.

Embed from Getty Images

Według królewskiej reporterki, Camilli Tominey, dzisiejsza sesja była jedną z najbardziej uroczych momentów, jakie widziała w trakcie 10-letniej pracy jako królewska reporterka. Zgodzicie się? : )

Embed from Getty Images

Według spekulacji, jakie pojawiają się już od dawna, po ślubie Meghan i Harry otrzymają tytuł księstwa Sussex. Królowa nada im tytuł w dniu ślubu. Oczywiście, Meghan zostanie również Jej Królewską Wysokością (HRH - Her Royal Highness).

Embed from Getty Images

Według The Guardian, informacje o miejscu i dacie ślubu mają zostać podane we wtorek. Sugeruje też, że dobrym miesiącem będzie marzec, ze względu na ciążę księżnej Kate. 

Embed from Getty Images


Jeśli chcielibyście złożyć Meghan i Harry'emu gratulacje z okazji ich zaręczyn, możecie wysłać je na poniższy adres: 

Prince Harry and Ms. Meghan Markle
Clarence House
London SW1A 1BA
Wielka Brytania

O tym jak napisać list, możecie przeczytać tutaj.

O początkach Meghan i Harry'ego możecie przeczytać tutaj - trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że jest to artykuł oparty wyłącznie na ówczesnych spekulacjach!


O 19:00 polskiego czasu w stacji BBC pojawił się wywiad przyszłej młodej pary.

Cały wywiad możecie zobaczyć tutaj!

Poniżej moje tłumaczenie fragmentu wywiadu:

Książę rozpoczął rozmowę odpowiadając na pytanie dziennikarki, Michelle Husain, jak wyglądały i kiedy miały miejsce zaręczyny: Zaręczyny miały miejsce kilka tygodniu temu, wcześniej w tym miesiącu, tutaj, w naszym domku. Zwykła, typowa dla nas noc. Meghan dodała: po prostu przytulna noc, piekliśmy kurczaka, na co Harry wtrącił: próbowaliśmy piec kurczaka. Meghan: próbowaliśmy upiec kurczaka i po prostu niesamowita niespodzianka, to było takie słodkie, naturalne i bardzo romantyczne. Ukląkł na jedno kolano.

Odpowiedź Meghan była natychmiastowa: W rzeczywistości ledwo pozwoliłam mu skończyć pytanie, mówiąc - czy mogę już powiedzieć "tak"? Harry: Ona nawet nie pozwoliła mi skończyć. Mówiła: "Czy mogę już powiedzieć tak, czy mogę już powiedzieć tak?". Potem były uściski, a ja cały czas trzymałem pierścionek i w końcu spytałem - "czy mogę dać ci pierścionek?", a ona na to- No tak, pierścionek. To była naprawdę miła chwila, tylko nas dwoje i myślę, że udało mi się ją zaskoczyć. Meghan potwierdziła :)

Para poznała się około 1,5 roku temu. Meghan zdradziła, że pierwsze 5,6 miesięcy prywatności były niesamowite. Mimo dzielącej ich odległości (Meghan dopiero w tym miesiącu przeprowadziła się do Londynu z Toronto w Kanadzie) nie rozstawali się na dłużej niż dwa tygodnie. Meghan przyznała, że jej zdaniem, mieli naprawdę dużo czasu na poznanie się. 

Meghan i Harry'ego poznała wspólna znajoma, której prywatność chcieliby chronić i nie zdradzić zbyt wiele. Oboje potwierdzili, że była to randka w ciemno. Później spotkali się jeszcze na dwóch randkach w Londynie, na początku lipca ubiegłego roku. Harry: Po trzech, może po czterech tygodniach udało mi się ją przekonać, by przyłączyła się do mnie w Botswanie. Mieliśmy obóz pod gwiazdami, które spędziliśmy - przyjechała do mnie na pięć dni, co było absolutnie fantastyczne. Tak więc byliśmy naprawdę sami - co było dla mnie kluczowe, aby upewnić się, że mamy szansę poznać się nawzajem.

Pochodząc ze Stanów, nie dorastasz z pewnym "zrozumieniem" dla rodziny królewskiej. Chociaż teraz rozumiem to bardzo dobrze, to że istnieje globalne zainteresowanie [rodziną królewską], wtedy nie wiedziałam o nim zbyt wiele i jedyne, o co spytałam, gdy [nasza znajoma] powiedziała, że ​​chce nas poznać  było: Czy on jest miły[nice]? Bo jeśli nie byłby uprzejmy [kind], wydaje mi się, że niemiałoby to sensu. Spotkaliśmy się na drinka, a potem, bardzo szybko powiedzieliśmy - co robimy jutro i czy powinniśmy się znów spotkać? Harry: Co robimy jutro? Spotkajmy się znowu. I wtedy się okazało - nasze kalendarze. Musieliśmy porównać nasze kalendarze i ustalić  jak zamierzamy to zrobić, ponieważ ja byłem w Afryce przez miesiąc. Ona pracowała. Powiedzieliśmy: dobrze - gdzie jest luka? A luka okazała się być idealnym miejscem.

Książę przyznał, że nie wiele wiedział o Meghan, zanim ich wspólna przyjaciółka ich nie przedstawiła. Nigdy o niej nie słyszał, więc gdy usłyszał "Meghan Markle", musiał dopytać o więcej informacji. Nigdy nie oglądał serialu "Suits" - "W garniturach", w którym Meghan grała przez 7 lat. Dlatego też był bardzo mile zaskoczony, kiedy wszedł do pokoju i ją zobaczył. Pomyślałem: muszę naprawdę zwiększyć moje szanse, usiąść i być pewnym, że prowadzę dobrą rozmowę. 

Meghan: Myślę, że dla nas obu było to naprawdę odświeżające. Biorąc pod uwagę, że niewiele o nim wiedziałam, wszystkiego, co o nim wiem, dowiedziałam się od niego, a nie dorastałam wśród różnych wiadomości w tabloidach, czy czegokolwiek innego. Wszystko, czego dowiedziałem się o jego rodzinie, było tym, czym się ze mną podzielił i na odwrót. Tak więc dla nas obu był to bardzo autentyczny i organiczny sposób na poznanie się.

Harry: To było niezwykle odświeżające. Móc poznać kogoś, kto niekoniecznie jest w moim kręgu, nie wie dużo o mnie, ja nie wiem zbyt wiele o niej. Aby zacząć od nowa, od samego początku, poznając się krok po kroku, a następnie efektywnie spędzać wakacje razem, w szczerym polu, dzieląc namiot i wszystko inne rzeczy. To było fantastyczne i absolutnie niesamowite, że mogłem ją poznać tak szybko.

10 komentarzy:

  1. Wspaniały dzień :) Cieszę się ich szczęściem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a możesz podac dokładną stację bbc gdzie będzie wywiad?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcie, może główny kanał? Bliżej 19.00 powinny pojawić się jakieś informacje, co szybko przekaże Wam za pośrednictwem Twittera :)

      Usuń
    2. https://www.youtube.com/watch?v=XOacA3RYrXk

      Usuń
  3. Fantastycznie, po prostu! Pięknie razem wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo szczęśliwa i cieszę się ich szczęściem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe kiedy faktycznie podadzą szczegóły ceremonii... jak było w przypadku K&W?

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać, że są szczęśliwi i zakochani :) Bardzo się cieszę, że Harry znalazł wreszcie kogoś, z kim chce spędzić swoje życie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy nie macie wrażenia, że Megan jest podobna do Pipy Midelton?
    Pozdrawiam i zapraszam po świąteczne dekoracje do www.eleganckidom.pl

    OdpowiedzUsuń